Selasa, 11 Ogos 2009

10 SAHABAT YANG DI JANJIKAN SYURGA.....

Kepada kawan-kawan diluar sana, cuba kita fikirkan, adakah kita masih ingat siapakah sahabat nabi saw yg dimaksudkan seperti tajuk diatas? Mesti ramai yg terlupa siapakah mereka ini kan? Kalau disuruh datangkan 10 artis yg popular, wah! pasti kita boleh menjawabnya dengan mudah bukan? Malahan lebih dari 10 orang pun kita boleh sebutkan tanpa difikir panjang.. Baiklah, marilah sama-sama kita menggingati pengorbanan sahabat-sahabat baginda nabi Muhammad saw diera kejayaan islam suatu ketika dahulu sehinggakan mereka ini diiktiraf sebagai 10 sababat yg sudah dijanjikan syurga, inilah yg diimpikan oleh semua org yg beriman, biarlah didunia dihina, ditindas, dibunuh dan sebagainya, asalkan diakhirat nanti usaha mencari redho Allah terbalas dengan mendapat syurgaNYA.. Mari kita sama-sama mengenali siapakan sahabat yg tersangat beruntung ini..

1- Abu Bakar As-siddiq, 2- Umar Al-khattab, 3- Usman b. Affan, 4- Ali b. Abi Talib, 5- Talhah b. Ubaidillah, 6- Zubair b. A'waam, 7- Saad b. Abi Waqas, 8- Abd Rahman b. Auff, 9- Abu Ubaidah b. Jarrah, 10- Said b. Zaid...
InsyaAllah sama-samalah kita menghafal nama mereka ini dan mengingati sejarah kehidupan mereka bersama nabi saw suatu ketika dahulu, semoga kita dapat mengambil sedikit sebanyak daripada perjuangan mereka ini dan beramal dengan kebaikkan mereka....wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mari Berselawat


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

world visitor

free counters